At man kan udvikle sig i sin rolle hos Klaravik og finde nye ansvarsområder og stillinger, kan Josefine Norberg i dén grad skrive under på. I januar 2019 trådte hun ind ad døren hos Klaravik – og siden har hun haft fem forskellige stillinger. Hun begyndte sin Klaravik-rejse som administrativ medarbejder i kundesupport hos Klaravik Sverige, og i dag finder vi hende som CSO for Klaravik Danmark.
Der sker meget på kort tid – bare spørg Josefine Norberg. “Det føles mærkeligt, at det allerede er seks år siden, jeg begyndte. Det er lang tid, men det føles stadig som om, det var i går. Det virker næsten surrealistisk”, siger hun. “Der er sket utroligt meget – både i virksomheden og for mig personligt.”
Siden 2020 har hun haft stillinger som administrator i kundesupport, administrator i finansieringsafdelingen, konstitueret chef for kundesupport, teamlead for salgsadministration – og nu har hun både skiftet land og titel. I dag er hun CSO i Klaravik Danmark med hovedansvaret for alle supportteams i landet. “Potentialet her i Danmark – og i Sverige for den sags skyld – er enormt. Jeg kan virkelig genkende udviklingsrejsen vi er på i Danmark, fra den følelse jeg havde – og stadig har – i Sverige”, fortæller hun og fortsætter: “Vi var aldrig nået hertil uden vores nysgerrighed og innovationslyst. Jeg oplever, at alle nye medarbejdere hurtigt tager den indstilling til sig – og det tror jeg er en stor del af vores succes. Udviklingen står aldrig stille.”
Så hvad er det, der gør Klaravik særligt, ifølge en erfaren medarbejder som Josefine? “Jeg synes, vi er gode til at sætte kunden først. Det lyder måske som en kliché, men jeg oplever virkelig, at alt det vi udvikler, og har udviklet, sker med kunden i fokus. Det handler om at gøre tingene enklere, mere gnidningsløse og bedre for dem.”
Josefines rejse i virksomheden er uden tvivl et stærkt eksempel på personlig udvikling. “Hvis nogen havde sagt til mig for seks år siden, at jeg ville bo i Danmark – og i København – og have den her rolle, så havde jeg nok grint. Men det skete helt naturligt. Jeg arbejdede gradvist tættere med Danmark og var her i længere perioder – så da jeg fik muligheden, var jeg ikke i tvivl. Jeg trives virkelig godt!”
Og om fem år? “Så arbejder jeg stadig i Klaravik. Jeg kunne faktisk godt se mig selv i samme rolle. For én ting er sikkert: hverken virksomheden eller rollen vil være som i dag. Det er dét, der gør det spændende.“
Vores nyeste ESG-publikation belyser Klaraviks indsats for at fremme et bæredygtigt arbejdsmiljø, hvor trivsel og udvikling er centrale elementer: https://klaravik.link/3U74OoG
Klaravik er markedspladsen for maskiner, værktøj og køretøjer. Vi giver virksomheder og private mulighed for at købe brugte maskiner, værktøj og køretøjer nemt, sikkert og til den rigtige pris. Vores mål er at levere vindere på alle niveauer. For vores sælgende kunder arbejder vi tæt sammen med lokal forankring for en ansvarlig forretning. For vores købere er vi markedspladsen, der aldrig stopper, altid med nye relevante auktioner. Og for samfundet er vores bæredygtige genbrug med til at gøre miljøet lidt gladere. Win-win-win, ganske enkelt. Klaravik Sverige, Finland & Danmark har næste 300 ansatte, mere end 43 milioner website besøg og tusindvis af nye genstande sættes på auktion hver uge. I 2024 var Klaravik Groups omsætning 4,9 milliarder SEK.